Boka in dig
Södertelge Volleybollklubb
Beachvolley & Volleyboll, Dam & Herr, Elit & Motion, Inne & Ute, Ungdom & Senior, Sommar & Vinter

Herrarna
Alfred fortsätter två år till
2024-04-15 22:39, Herrarna
Alfred Mjörnheim Foto Per Eliasson

Alfred fick förtroendet att vara kapten i år. Det märks tydligt skillnad på träning med eller utan Alfred, hans inställning och krav på sin omgivning smittar av sig. Att Alfred är kvar är en av de viktigaste pusselbitarna i lagbygget.
- Volleyboll är kul.

2 år till med Fabian
2024-04-11 22:12, Herrarna
Fabian Olanders Jublar Foto: Per Eliasson

Nästa man att förnya sitt kontrakt är Fabian Olanders. Den självkritiske killen som alltid försöker göra sitt bästa. Han gillar verkligen att träna och är given starter på B-lagets matcher
- Ett litet steg för mig, men ett stort steg för Klubben

Dario är klar för 2 år till
2024-04-10 22:27, Herrarna
Dario lyfter. Foto: Per Eliasson

På vänsterkanten har vi sett Dario denna säsong. Med lagets bästa servmottagning blir han en viktig kugge i nästa års lagbygge.
- Jag är mycket nöjd över att skriva på för 2 år med Södertelge, det passar riktigt bra med mina mål och planer

Lukas Jajo skriver på för ytterligare 2 år
2024-04-07 20:42, Herrarna
Lukas Jajo har just fixat poäng mot Uppsala: Foto: Per Eliasson

Vår lagspelare och center Lukas har förlängt sitt kontrakt med herrlaget. Trots sin längd är han mycket viktig pusselbit i laget i både anfall och försvar.
- KÖÖR VII BRITTMARIE FÖRFAAAN!!, är Lukas kommentar när han skriver på.

Gustav skriver också på för 2 säsonger till
2024-04-05 22:58, Herrarna
Gustav Passar. Foto: Per Eliasson

Nästa spelare som skriver på för 2 år till är passaren Gustav Mjörnheim. Han har gått framåt massor under året och fick i år tillhöra den låsta sexan efter att förra säsongen haft mest speltid i div 1 laget.

- Jag ser fram emot att fortsätta min volleybollresa i SVBK ännu en säsong! Tillsammans ska vi fortsätta att göra framsteg och förhoppningsvis göra ännu bättre ifrån oss än föregående år

Herrarna
Melker förlänger kontraktet med två år.
2024-04-04 01:58, Herrarna
Melker Nordin svingar fullt på högerkanten. Foto: Per Eliasson

De flesta spelarna i laget har kontrakt och spelar i höst. Nu förlänger Melker Nordin två år till och blir därmed en viktig pusselbit på höger och eller vänsterkanten nästkommande säsonger.
- Jag ser fram emot nästa års säsong och bättre placeringar

På Gång

Fre 20 april - Sön 22 april

U16 Mästerskapet FALKÖPING